Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ženy a jejich orientační smysl

"Ahoj Klárko, dojeli jste na Šumavu v pořádku?" "Ahoj tati, právě se blížíme k Rozvadovu, neměla jsem někde odbočit?""V pořádku, Klárko, v Norimberku se dá otočit. A pokud dojedete k něčemu velkému, mokrému, je to moře."

 

Sedíc už v teple u babičky si z legrace SMSkuju s tatínkem, kterej mi před cestou čtyřikrát připomněl, že mám za tunelem Valík odbočit. Mohlo by se zdát, že mě trochu podceňuje, ale opak je pravdou.

Na Šumavu jezdim od narození,  několikrát ročně. Jako malou mě na prázdniny za babičkou vozili rodiče, jako starší jsem se prala s bráchou, kdo bude sedět v autě vepředu. Jako dospělá i o to, kdo bude řídit. Cestu jsem viděla určitě stokrát. Ale přesto - jsem to já. Jsem to já, která mám orientační smysl po mamince. Neberte to jako rouhání, jsem celkem technicky zdatnej a praktickej člověk, ale jestli mi něco nebylo dáno, je to orientační smysl.

 

Když jsem začala jezdit za babičkou sama, přišlo taky první bloudění. Jak naivně si můj tatínek myslel, že se nemůžu ztratit, cestu jsem přece viděla tolikrát! Jak šly roky, neúspěšný pokusy dorazit na Šumavu se načítaly. Veškerý naděje v to, že někdy sama najdu cestu k cíli, vzdal táta ve chvíli, kdy jsem mu volala z Německa.

"Tatiii, musím mít v Německu dálniční známku?? Zrovna jsem přejela Rozvadov!"

"To nemusíš, Klárko, ale seš asi sto kilometrů od svý trasy." 

Od tý doby mi výlet co výlet připomíná, že za Plzní je opravdu potřeba odbočit. 

 

Při mý poslední cestě na Šumavu ve mně svitla naděje, že nejsem ztracenej případ. Že dneska budu snad slavit! Když jsem na první pokus sjížděla za Plzní, dmula jsem se pýchou. Poté, co jsem správně odbočila v Klatovech už se mi začal zvedat i nos. Teď už chybí jen pár kiláků a mám vyhráno. Přede mnou se noří kruhovej objezd.

Blíží se první sjezd, nějaká malá ulička, mm, to nebude ta moje. Minu i druhej sjezd, větší silnici vedoucí do prudkýho kopce. Vypadala sice líp, ale radši se podívám i na třetí sjezd. Třetí sjezd vede do slepý ulice! Mám vyhráno! Pokračuju teda dál po kruháči a na dalším výjezdu zahýbám doprava. Vesele se vydávám z kopce dolů a dokonce koukám, že jedu po silnici  č. 27! ANO, silnice č. 27 přece vede až do cíle!

V tu chvíli ovšem dostává přítel záchvat smíchu. "Všimla sis, že jsi sjela tim samym výjezdem, po kterym jsi přijela?"

Veškerý moje orientační sebevědomí mizí a spolu s ním i naděje, že to přece jen někdy zvládnu. Ale když nad tim tak přemejšlim, kdo může říct, že jel na Šumavu stokrát jinou cestou? JÁ teda jo!

Autor: Klára Hájková | středa 12.11.2014 7:00 | karma článku: 21,13 | přečteno: 1174x
  • Další články autora

Klára Hájková

O smrti

Včera večer jsem poslouchala krásnej Cukrfree podcast o smrti s Veronikou Hurdovou, jíž zemřel manžel, když čekala třetí děťátko.

30.1.2021 v 16:17 | Karma: 16,73 | Přečteno: 661x | Diskuse| Ona

Klára Hájková

Mateřské dilema

Mateřské dilema. Všechny mámy ho znají. Takové to klasické rozhodování, zda spálit koláč, který jste před půl hodinou dala do trouby, nebo raději riskovat vzbuzení potomka, který Vám po dlouhém přemlouvání usnul na klíně.

7.3.2018 v 14:49 | Karma: 14,97 | Přečteno: 655x | Diskuse| Ona

Klára Hájková

Pár věcí, které byste na mateřské chtěla dělat jinak. Jenže nebudete.

Nevyměknout. Alespoň chviličku byste ráda dělala něco jiného, než chovala, utírala sliny nebo uklízela, a tak si vydupete hodinku pro sebe.

15.1.2017 v 13:45 | Karma: 24,86 | Přečteno: 1695x | Diskuse| Ona

Klára Hájková

Nevýhody bydlení se ženou

"Teda, tohle si musim vyfotit, aby všichni viděli, jak je to někdy těžký žít se ženskou!" haleká přítel při pohledu do skříně. Do svojí skříně. Mít společnou skříň by pro mě byla smrt, v mojí skříni totiž musí být pořádek!

9.4.2015 v 7:00 | Karma: 30,10 | Přečteno: 6856x | Diskuse| Ona

Klára Hájková

Jak jsem zase jednou začala cvičit

Tak jsem se zase jednou rozhodla začít dělat něco pro své zdraví. Nejprve jsem se několik měsíců odhodlávala zajít na jógu. Jednou mi do toho vlezlo kafe s kamarádkou, podruhé jsem musela na nákupy, potřetí jsem měla prostě jen hlad. Po několika marných pokusech a následných výčitkách jsem pochopila, že na jógu se opravdu nevypravím a se cvičením ásan jsem začala doma na koberci.

4.2.2015 v 6:00 | Karma: 11,81 | Přečteno: 1223x | Diskuse| Ona

Klára Hájková

S chlapem v čajovně

Čajovna. Tlumený světlo, podivná hudba, odér linoucí se z vodních dýmek a místo piva spousta čajů. Na první pohled celkem příjemný místo. Ale jen do tý doby, než to přijde. Výběr čaje.

4.1.2015 v 22:08 | Karma: 12,49 | Přečteno: 1474x | Diskuse| Ona

Klára Hájková

Několik vánočních příběhů

"Ségra, zejtra budu asi potřebovat tvoje auto na cestu do útulku," píše mi brácha. "OK, jestli jo, dej mi do půlnoci vědět," domlouvám se s ním. Ve dvanáct večer se mrknu na mobil a jdu spát.

23.12.2014 v 16:45 | Karma: 12,39 | Přečteno: 1089x | Diskuse| Osobní

Klára Hájková

Nejlepší tátové na světě

Když jsme byli s bráchou malí, často jsme se hádali, kdo má lepšího tátu. Možná v tom byla trocha nadsázky a taky jakási dětská ješitnost, ale i tak jsem přesvědčená, že jsme to oba mysleli vážně. Nechápu, proč jsme se dohadovali. Nejlepšího tátu na světě mám přece já!

1.11.2014 v 8:00 | Karma: 14,67 | Přečteno: 1012x | Diskuse| Ona

Klára Hájková

Když ženy nakupují make-up

V drogerii vypadají všechny skvěle. Pudry, stíny, laky na nehty. Takže znovu a znovu podléháme a nakupujeme.

7.10.2014 v 7:00 | Karma: 11,50 | Přečteno: 1265x | Diskuse| Ona

Klára Hájková

5 věcí, který byste neměli dělat, když jste sami doma

Nebo spíš 5 věcí, který byste neměli dělat, když jste sami doma a jste posera. Jako já. Ano, jsem posera, jsem dokonce jedna z největších poser, který znám. A proto vám můžu předat seznam základních opatření pro osamělý večery.

6.9.2014 v 20:00 | Karma: 44,22 | Přečteno: 41324x | Diskuse| Ona

Klára Hájková

Naše dovolená v Chorvatsku. Prokázáno!! Staré pořekadlo funguje!!

Soudíc dle našich tiskovin, čím víc vykřičníků a capslocku, tím víc čtenářů. Třeba to funguje i na blogu, tak VÍTEJTE!! "Na dovolenou si sbalte polovinu věcí, zato dvojnásobek peněz." Kdybychom znali tuhle radu už před dovolenou, nebylo by nám to stejně nic platný, protože víc peněz jsme prostě neměli. Ale možná by nás to donutilo neprojíst většinu našich prostředků hned po příjezdu.

15.8.2014 v 10:00 | Karma: 13,82 | Přečteno: 2657x | Diskuse| Ona

Klára Hájková

Fotomatiné - jedna kouzelná zlatovláska

Kouškou, škrábou, čůrají na koberec a všechno zničí. Ale stejně je milujeme. Tohohle počůránka budete milovat i Vy!

13.8.2014 v 9:00 | Karma: 17,38 | Přečteno: 940x | Diskuse| Fotoblogy

Klára Hájková

Cestovní kocovina

Kocovina. Rozlámaný tělo, žaludek na vodě, zavírající se oči a ten nepříjemnej pocit v puse. Obvykle za tim stojí několik piv a vstávání v nepřijatelnou denní dobu, teda kdykoliv před dvanáctou. Ale všimli jste si někdy, že po noci strávený v autobuse se cejtíte vlastně úplně stejně?

8.8.2014 v 10:00 | Karma: 9,94 | Přečteno: 746x | Diskuse| Ostatní

Klára Hájková

14 dní volna aneb sháním Lidl na Makarský!

Dovolenáá! Je to tady! Ne, vážně nechci provokovat, i když mi to tak dneska při kreslení obrázku sebe chodící po pláži, na seznam práce, kterou má zatím Stánička udělat, trochu přišlo. Ovšem můžete bejt klidný, protože stejně jako je na všem špatným něco dobrýho, funguje to i naopak.

24.7.2014 v 20:20 | Karma: 10,75 | Přečteno: 1006x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 15
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4251x
Miluju řezané kytky, spoustu polštářků a teplé huňaté deky. A nyní nově, zato nejvíc na světě, svého syna. Hlavně když se směje. Nebo když spí.

 

Seznam rubrik