Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak Klárka naučila Barušku strkat si hadičku do zadečku

dosud nepublikováno
Není tomu tak dávno, co jsem četla kouzelnej článek mojí kamarádky o jejím boji s revmatem i o tom, jak jsem jí poradila zavádět si do zadečku hadičku a několik týdnů pravidelně klystýrovat. Některé okolnosti tohoto týdne mě přiměly ohlédnout se za mojí cestou ke zdraví.

 

Dokud jsem byla v pořádku, nijak zvlášť jsem ho nevnímala. Nevnímala jsem ho a nevážila si ho. Svýho zdraví. Ale jednim jsem si byla jistá - jestli budu jednou nemocná, nepomůže mi nikdo líp než paní doktorka

Doktorům jsem přestávala věřit postupně. První zklamání přišlo v sedmnácti, kdy už jsem si dva roky léčila imunitu pošramocenou mononukleózou. Spousty prášků, testů, měsíce běhání po imunologiích - výsledek nulovej. Tou dobou jsem s běháním po imunologiích skoncovala a tím problém v očích náctiletý holky vyřešila.

Další vlna zklamání dorazila někdy na vysoký. Tou dobou už jsem měla svejch problémů tak akorát a rozhodla se dát sbohem nečinnýmu přihlížení. Velkým zdrojem inspirace a informací mi byla moje máma, která ročně podstupuje několik očistných kúr. A hned po mamince to byl pochopitelně internet. Když se řeklo zdraví, už se mi nevybavila paní doktorka, nýbrž Jarda Zajíček.

 

Všichni, kdo se kdy zajímali o přírodní léčbu, ví dobře, o kom je řeč. Na stránkách zdravi-az.cz jsem strávila hodiny, týdny.. A i když do dnešního dne se moje představa zdraví představě pana Jardy dost vzdálila, jsem mu vděčná za pořádný, i když možná trochu drsný, otevření očí a uvědomění si, že cesta ke zdraví v žádným případě nevede přes lékaře, nedej bože léky. V tý době jsem se rozloučila s antibiotiky, antikoncepcí, kouzelnejma růžovejma pilulkama, prostě se vším tím největším zlem. Tím největším zlem, jak jsem ho v dané době vnímala. Vyřadila jsem i základní "svinstva" ze svýho jídelníčku. Maso jsem nejedla už dýl, takže šlo jen o cukr, sůl, mouku a mlíko. Jak prostý.

Život šel dál a já moudřela. Možná moudřela, ale možná jen začala pracovat a únik od sezení u počítače hledat v hloubání. Cesta Jardy Zajíčka mi začala připadat příliš jednostranná, fyzická. Nic duchovního, nic hlubšího. Pochopila jsem, že život není jen o tom, pečovat o svoje tělo, ale že v první řadě tu jde o mysl. Novej zdroj inspirací pro mě byla stránka vitarian.cz. Lidi tam byli milí, ochotní. Postupně jsem pak najela na veganství, dále i na převážný vitariánství.

Celou tu dobu mi byl nablízku můj mladší, rozumnější brácha. Probíral se mnou moje postoje k jídlu, ke zdraví, od něj jsem se učila, že na zdraví není dobrý lpět. Všechno, na čem člověk lpí, je mu totiž vzato. Z prostýho důvodu, aby pochopil, že na tom lpět nemá. Že ke štěstí nepotřebuje nic. Nic než bejt šťastnej. A to je tak samozřejmý. Seznámila jsem se s bráchovou guru a zamilovala si ji. Stačila první pětihodinová návštěva, abych pochopila, že štěstí (dříve v mém slovníčku tříštěno do skupiny zdraví a dalších) není v lékařích, Jardovi, ani v mysli. Štěstí je v srdci. Je to velmi prostý a takovou prostou věc já musela znovu pocítit, abych si ji uvědomila. Postupně jsem se vrátila k vařený stravě, jen to veganství si s láskou udržuju. Miluju zvířata, je mi krásně. Je to prostý a dělám to pěkně sobecky jen kvůli sobě. Kvůli sobě a svýmu kouzelně čistýmu svědomí, když projíždím kolem louky s kravičkama.Když jsem byla malá, bylo pro mě štěstí jistě velmi samozřejmý, ale dneska už je zabarikádováno spoustou naučenejch zvyků a dalšíma svazujícíma postojema. Prostor pro filozofování by tu byl obrovskej, ale tímhle směrem se ubírat nechci. To za mě totiž mnohem líp řekne třeba Jarda Dušek nebo Eckhart Tolle. Mým jediným závěrem je, že na svý cestě k srdci, lásce, štěstí (a tím i zdraví) budu pokračovat, protože to je to jediný, co za to stojí!A i když jsem zprvu chtěla napsat vtipnej příběh o tom, že jsem ve svých sedmadvaceti byla okolnostmi a zákeřným zánětem ledvin přinucena s vděčností se opět sklonit před pány doktory a s velkým díkem několik dní zobat antibiotika, i když jsem chtěla psát o tom, o jak krásný koloběh se jedná, když jsem po deseti letech skončila přesně u toho, u čeho jsem tenkrát začínala, nic z toho mi nakonec nepřipadá důležitý. Na nebraní antibiotik totiž nehodlám lpět. Není to nic důležitýho a hlavně ZATRACENĚ NECHCI, aby se mi snažil osud dokázat, že jsem na takový blbotsi lpět neměla!!Buďte s láskou!Klára ♥

Autor: Klára Hájková | pondělí 1.1.0001 0:00 | karma článku: 10,72 | přečteno: 3260x
  • Další články autora

Klára Hájková

O smrti

Včera večer jsem poslouchala krásnej Cukrfree podcast o smrti s Veronikou Hurdovou, jíž zemřel manžel, když čekala třetí děťátko.

30.1.2021 v 16:17 | Karma: 16,73 | Přečteno: 661x | Diskuse| Ona

Klára Hájková

Mateřské dilema

Mateřské dilema. Všechny mámy ho znají. Takové to klasické rozhodování, zda spálit koláč, který jste před půl hodinou dala do trouby, nebo raději riskovat vzbuzení potomka, který Vám po dlouhém přemlouvání usnul na klíně.

7.3.2018 v 14:49 | Karma: 14,97 | Přečteno: 655x | Diskuse| Ona

Klára Hájková

Pár věcí, které byste na mateřské chtěla dělat jinak. Jenže nebudete.

Nevyměknout. Alespoň chviličku byste ráda dělala něco jiného, než chovala, utírala sliny nebo uklízela, a tak si vydupete hodinku pro sebe.

15.1.2017 v 13:45 | Karma: 24,86 | Přečteno: 1695x | Diskuse| Ona

Klára Hájková

Nevýhody bydlení se ženou

"Teda, tohle si musim vyfotit, aby všichni viděli, jak je to někdy těžký žít se ženskou!" haleká přítel při pohledu do skříně. Do svojí skříně. Mít společnou skříň by pro mě byla smrt, v mojí skříni totiž musí být pořádek!

9.4.2015 v 7:00 | Karma: 30,10 | Přečteno: 6856x | Diskuse| Ona

Klára Hájková

Jak jsem zase jednou začala cvičit

Tak jsem se zase jednou rozhodla začít dělat něco pro své zdraví. Nejprve jsem se několik měsíců odhodlávala zajít na jógu. Jednou mi do toho vlezlo kafe s kamarádkou, podruhé jsem musela na nákupy, potřetí jsem měla prostě jen hlad. Po několika marných pokusech a následných výčitkách jsem pochopila, že na jógu se opravdu nevypravím a se cvičením ásan jsem začala doma na koberci.

4.2.2015 v 6:00 | Karma: 11,81 | Přečteno: 1223x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Odpuzující. Strašit migrací je tak jednoduché, kritizoval Babiše ministr

24. dubna 2024  22:42

Ministr pro evropské záležitosti Martin Dvořák (STAN) v CNN Prima News vyčetl Andreji Babišovi...

Ukrajinci v branném věku budou moci získat pas jen ve vlasti, rozhodl Kyjev

24. dubna 2024  22:20

Ukrajinská vláda přijala rozhodnutí, podle něhož muži ve věku od 18 do 60 let budou moci získat...

Biskupové se distancovali od Zemanovy akce v Arcibiskupském paláci

24. dubna 2024  19:05,  aktualizováno  21:31

Pražský arcibiskup Jan Graubner se distancoval od akce, při které byla minulý týden v...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 15
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4251x
Miluju řezané kytky, spoustu polštářků a teplé huňaté deky. A nyní nově, zato nejvíc na světě, svého syna. Hlavně když se směje. Nebo když spí.

 

Seznam rubrik